۶۴٪ تخفیف ویژه فقط برای امروز

مشاهده محصولات شگفت‌انگیز
لوازم آشپزخانه

راهنمای خرید فلاسک چای

flask buying guide

چای از نوشیدنی‌هایی با خاصیت بالا و یک منبع طبیعی از کافئین، تئوفیلین، تیانین و آنتی‌اکسیدان‌ها، بدون چربی و کربوهیدرات و یا پروتیئن است که دارای طعمی مطلوب و کمی تلخ می‌باشد. استفاده از چای در محیط کار باعث تمرکز بیشتر می‌شود، همچنین خستگی زیاد ناشی از کار را برطرف می‌کند. شاید یکی از مشکلاتی که در چای وجود دارد این است که در آماده‌سازی پیاپی چایی در محیط کار، پیک‌نیک، مسافرت‌های طولانی برایمان سخت باشد که در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید فلاسک چای خوب و نکاتی که برای انتخاب و خرید بهترین فلاسک چای باید در نظر داشته باشید بپردازیم.

در پایان یک روز کاری، نوشیدن یک فنجان چای خیلی دلچسب است. این نوشیدنی گرم به دلیل اینکه آرامش‌بخش است و خستگی را از تن بیرون می‌کند، طرفداران بسیار زیادی دارد. لذت نوشیدن چای وقتی بیشتر می‌شود که بدانید این نوشیدنی سالم و پرطرفدار خواص درمانی هم دارد، از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند و برای سلامتی مفید است.

بررسی‌ها نشان داده که، چای اگر در حد طبیعی مصرف شود برای سلامت مفید است اما گاهی تصورات نادرستی درباره این نوشیدنی مطرح می‌شود که نتایج بررسی‌ها و تحقیقات آنها را تایید نمی‌کند. به طور مثال:

  • چای به دندان‌ها آسیب می‌رساند
  • برای قلب ضرر دارد
  • چای مفید نیست و بهتر است مصرف آن را ترک کرد

تاثیر چای برای سلامت دهان و دندان بر اساس بررسی‌های اخیر پژوهشگران دانشگاه شیکاگو نشان داده که پلی‌فنل موجود در چای سیاه با غیرفعال کردن آنزیم‌های باکتری‌های دهانی، موجب عدم فعالیت آنها شده و در نتیجه پلاک‌های دندانی غیرفعال شده و از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌کند. البته در این بررسی چای سیاه به صورت یک دهان‌شویه استفاده شده است اما نوشیدن چای هم به از بین بردن پلاک‌ها کمک می‌کند.

تاریخچه چای

تاریخچه ای از چای که در ویکی‌پدیا آمده است:

چای نام یک گیاه و نوشیدنی ساخته شده از این گیاه است. چای واژه‌ای است چینی که در چین و شمال هندوستان به کار می‌رود و تقریباً با همان تلفظ وارد زبان فارسی شده‌است. نام این گیاه در گویش چینی جنوبی چای و در گویش چینی شمالی به صورت تِی تلفظ می‌شد و هردو تلفظی از یک واژه یگانه در چین قدیم هستند. مردم اروپای غربی نام این گیاه را از چینیان شمالی و مردم خاورمیانه و شمال آفریقا نام آن را از چینیان جنوبی آموختند.

تاریخچه چای در ایران به عنوان یک نوشیدنی سطح بالا به قرن هفدهم میلادی می‌رسد. امروزه مصرف چای، یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی عادی مردم در ایران است. اما سابقه مصرف چای در ایران، کمتر از دو قرن است. با این حال، برخی معتقدند که پیشینه مصرف چای در ایران به سده دوم میلادی می‌رسد و برخی از جهانگردان از چایخانه‌هایی سخن گفته‌اند که بزرگان و توانگران در آن جا جمع می‌شدند و چای می‌نوشیدند.


راهنمای خرید فلاسک خوب

برای خرید فلاسک خوب و باکیفیت سوالاتی همچون اینکه فلاسک چای خوب چی بخرم در ذهن شما به وجود می‌آید که شاید تمام افرادی که به دنبال خرید فلاسک چای خوب هستند از خود خواهند پرسید.

در این مقاله به معرفی انواع فلاسک خوب و با کیفیت می‌پردازیم و با بهترین مارک فلاسک چای دوقلو و تکی آشنا می‌شویم.

فلاسک در واقع یک نوع بطری است که از جنس پلاستیک، شیشه‌ یا فلز ساخته شده است که دیواره‌های میان تهی دارد که فضای باریکی بین دیواره درونی و دیواره بیرونی از فضای خالی تشکیل شده که همچنین می‌توان گفت که دو بطری که یکی در داخل دیگری قرار گرفته است و در سر فلاسک به هم وصل شده‌اند.

تصوری که همه ما با شنیدن اسم فلاسک به ذهنمان می‌رسد سمت چای و آب داغ معطوف می‌شود در صورتی که از خنک نگه داشتن مایعات مثل آب سرد توسط فلاسک غافل هستیم. در واقع می‌توان گفت که فلاسک دو خاصیت گرم نگه‌داشتن و سرد نگه‌داشتن را با هم داراست.

فلاسک چای برای افرادی که تمایل بسیار زیادی به نوشیدن چای دارند بسیار ضروری است زیرا با داشتن فلاسک خوب که کیفیت بالایی برای گرم نگه داشتن چایی در مدت زمان طولانی دارد دیگر مجبور نخواهند بود که به دفعات متعدد چای را آماده کنند. فلاسک‌های متعدد با برندهای مختلف در بازار وجود دارد همچنین بیشتر فلاسک‌ها قابلیت گرم و سرد نگه‌داشتن آب را دارند و می‌توانید در مواقعی که نیاز به آب گرم دارید داخل فلاسک آب جوش بریزید و در واقعی که نیاز به آب خنک دارید داخل فلاسک از آب خنک استفاده کنید.

فلاسک‌های با کیفیت بالا به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان در مدت زمان طولانی از آب سرد و گرم درون فلاسک استفاده کرد و درپوش فلاسک اگر در حالت قفل باشد حتی قطره‌ای از مایع از آن خارج نمی‌شود؛ در نیجه برای مسافرت و یا پیک‌نیک که نیاز به همراه داشتن آب یا چای دارید می‌توانید آن را با خود ببرید.

فلاسک یکی از اصلی‌ترین وسایلی است که در طول سفر به آن نیاز داریم بنابراین برای خرید فلاسک علاوه بر زیبایی و ظاهر زیبا باید از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. فلاسکی با کیفیت است که بتواند برای ساعاتی طولانی نوشیدنی را در درجه مناسب نگه‌دارد. همیشه جزو دغدغه‌های افرادی است که در طول روز چای، قهوه، آب و آب‌میوه زیادی می‌نوشند و تمایل دارند تا همیشه نوشیدنیشان گرم و یا سرد باشد.

فلاسک‌ها از نظر ظرفیت، ابعاد و وزن با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از فلاسک‌ها به شکل استوانه‌ای، سبک و به راحتی می‌توان آن را درون کیف یا کوله پشتی خود قرار داد. یکی از مهمترین ویژگی فلاسک‌های خوب ضخیم بودن عایق آن است و همچنین داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه و شوک‌های گرمایشی و سرمایشی است.

قبل از خرید فلاسک چایی هدف از خرید خودتان را باید مشخص کنید.

مهم‌ترین نکاتی که در خرید فلاسک چای وجود دارد این است که چه مقدار می‌خواهید برای خرید یک فلاسک چای هزینه کنید؟ نیاز دارید فلاسکی را که قصد خرید آن را دارید در چه حجم و ابعادی باشد؟

قیمت کالا به کیفیت و همچنین سازنده آن بستگی دارد ولی همیشه قیمت بالا تضمین کننده عملکرد خوب یک دستگاه نیست.

بهترین فلاسک چای چی بخریم؟

در ادامه به معرفی و بررسی چند مدل از بهترین فلاسک چای موجود در فروشگاه‌های اینترنتی و بازار ایران می‌پردازیم که می‌توانید آنها را متناسب با نیاز خود برای خرید فلاسک محفظه شیشه ای یا تمام استیل انتخاب کرده و خریداری کنید.

فلاسک زوجیروشی شیشه ای مدل AHGB-S

فلاسک زوجیروشی شیشه ای مدل AHGB-S
  • جنس بدنه: استیل
  • ظرفیت: ۱ لیتری
  • جنس داخلی فلاسک: شیشه‌ای
  • نگه داری آب داغ تا: 12 ساعت
استعلام قیمت و مشاهده محصول

زوجیروشی در زبان ژاپنی یعنی فیل نشان(زو: فیل – جی روشی: نشانه). در ایران از سالهای بسیار دور این برند را بنام فیل نشان می‌شناسند و یکی از معتبرترین مارک فلاسک در ایران است. این فلاسک ها از لحاظ زیبایی و کیفیت بی نظیرند.

فلاسک های فلزی ، استیل، فایبر گلاس(پلاستیک ) برای مصارف خانگی، مسافرتی که قابلیت نگهداری مایعات گرم را به مدت حداقل 24 ساعت و مایعات سرد حداقل 48 ساعت دارد. فلاسک زوجیروشی مدل AHGB-S با درب پیچی و بدنه استیل ضد زنگ و براق با شیشه اصل ژاپن توانسته جلوه خاصی از یک فلاسک کوچک با کارایی بالا عرضه کند.

شما حتما با برند زوجیروشی آشنایی کافی دارید و می‌دانید که از دیرباز شرکت ژاپنی Zojirushi(فیل نشان) تولیدکننده برتری است که ایرانیان مشتریان خاص محصولات آن هستند. این شرکت سازنده انواع فلاسک‌های سرپیچ، دکمه‌ای، پمپی در سایزهای متفاوت در طرح‌ها و رنگ های متنوع است که موفق به جذب سلیقه های مختلف گردیده است.

خرید فلاسک چای دبلیو ام اف

راهنمای خرید فلاسک چای

بررسی قیمت و مشاهده محصول

  • ظرفیت: ۱ لیتری
  • وزن پر: ۱۹۰۰ گرم
  • نوع سری: دکمه ای
  • جنس بدنه: استیل
  • نگه داری آب داغ تا: 12 ساعت
  • نگه داری آب سرد تا: 24 ساعت

فلاسک دبلیو ام اف مدل impulse ros گنجایش 1 لیتر مدرن جدید محصولی لوکس با کارایی عالی است. در این فلاسک دمای آب سرد و داغ تا 12 ساعت حفظ می شود. بدنه کار از جنس مس و استیل تولید شده است.

خرید فلاسک بونیتو گنجایش 2 لیتر

راهنمای خرید فلاسک چای

بررسی قیمت و مشاهده محصول

  • وزن: ۵۸۰ گرم
  • گنجایش: ۲ لیتر
  • جنس: استیل
  • دما قابلیت حفظ دمای آب جوش: ۲۴ ساعت
  • قابلیت حفظ دمای آب سرد: ۲۴ ساعت

این فلاسک استیل مناسب برای افرادی است که به یک فلاسک خانوادگی نیاز دارند تا حجم آب بیشتری را در آن جای دهند. طراحی محصولات برند بونیتو بسیار منحصر به‌فرد است. پس اگر ظاهر فلاسک برایتان مهم است این برند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نه فقط ظاهر این فلاسک بلکه کیفیت آن بسیار قابل قبول و پیشنهاد شده توسط خریداران این محصول است و قیمت نسبتا قابل قبولی دارد.

بهترین فلاسک چای ایکیا

راهنمای خرید فلاسک چای

بررسی قیمت و مشاهده محصول


  • وزن خالی: ۶۰۰ گرم
  • وزن پر: ۱۶۰۰ گرم
  • نوع سری: پیچی
  • جنس بدنه: پلاستیک پلی پروپیلن

برند ایکیا طراحی بسیار زیبا و منحصر به‌فرد دارد. پس اگر ظاهر فلاسک برایتان مهم است این برند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. طراحی بسیار زیبا رنگ‌بندی خاصی که دارد توسط خریدارن زیادی این فلاسک چای پیشنهاد شده است و همچنین قابلیت نگه‌داری آب داغ تا ۱۲ ساعت و آب گرم تا ۲۴ ساعت را دارد. بدلیل بدنه‌ی ضد خشی که دارد مناسب برای حمل در کوله پشتی نیز است.

خرید فلاسک چای یک لیتری

راهنمای خرید فلاسک چای

بررسی قیمت و مشاهده محصول

  • قابلیت نگه‌داری آب: 10 ساعت
  • وزن: سبک
  • نوع سری: پیچی
  • جنس بدنه: پلاستیک

این فلاسک چای قابلیت حفظ دما را تا 12 ساعت دارد و می توان مایعات گرم و سرد را در آن نگهداری کرد. نوع عایق این فلاسک شیشه‌ای است. با فشار اهرمی که در بالای درپوش فلاسک وجود دارد مسیر خروج مایعات باز می‌شود. این فلاسک برای سفرهای کوتاه بدلیل داشتن وزن بسیار کم گزینه مناسبی است و می توانید در آن نوشیدنی‌های گرم برای روزهای زمستانی و نوشیدنی‌های خنک برای روزهای تابستانی را همراه داشته باشید. فلاسک رضا از سوی خریداران رضایت‌مندی زیادی داشته است و نسبت به قیمتش کیفیت بسیار بالایی دارد.

فلاسک چای ظرفیت 1 لیتری

راهنمای خرید فلاسک چای

بررسی قیمت و مشاهده محصول

  • وزن خالی: ۹۰۰ گرم
  • وزن پر: ۱۹۰۰ گرم
  • نوع سری: پیچی
  • جنس بدنه: پلاستیک

این فلاسک با گنجایش 1 لیتر ساخت ایران است. در طراحی این فلاسک از رنگ‌های یک دست استفاده شده اما رنگ بندی‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده تا برای تمام سلیقه ها مناسب باشد. شرکت سازنده سعی بر این داشته که از رنگ های شاد و جذابی برای این محصول استفاده کند. این فلاسک گنجایش 1 لیتر دارد.

قطر کف آن برابر با 15 سانتی متر است و سری آن هم از نوع پیچی طراحی شده است.قسمت بیرونی بدنه از جنس پلاستیک ساخته شده و مقاومت قابل قبولی هم در برابر ضربه و فشار دارد. این فلاسک قابلیت حفظ دما را داشته و می توان مایعات گرم و سرد را در آن نگهداری کرد.

نوع عایق این فلاسک شیشه ای است و دهانه لوله ای دارد. با فشار اهرمی که در بالای درپوش فلاسک وجود دارد مسیر خروج مایعات باز می شود. این فلاسک برای سفرهای کوتاه گزینه مناسبی است و می توانید در آن نوشیدنی های گرم برای روزهای زمستانی و نوشیدنی های خنک برای روزهای تابستانی را همراه داشته باشید.

فلاسک ام جی اس مدل 1.6-FL ظرفیت 1.6 لیتر

راهنمای خرید فلاسک چای

بررسی قیمت و مشاهده محصول

  • وزن خالی: ۱۰۰۰ گرم
  • نوع سری: فشاری
  • جنس بدنه: استیل ضد زنگ
  • گنجایش: ۱.۶ لیتر

موقع کوهنوردی، سفر و پیاده‌روی به همراه داشتن آب سرد یا گرم به شرط این که دمای آب تغییری نکند خیلی لازم و ضروری است. محصول حاضر از جمله با کیفیت‌ترین فلاسک موجود در بازار است که توسط برند معتبر ام جی اس ساخته شده است.

جنس این محصول از استیل ضد زنگ است که علاوه بر کیفیت و ماندگاری بالا باعث زیبایی دو چندان محصول می‌شود همچنین دهانه از نوع پیچی است. اگر به دنبال محصولی زیبا و باکیفیت و با قیمت مناسب هستید ما به شما فلاسک ام جی اس را پیشنهاد میکنم.

فلاسک شیائومی مدل Viomi گنجایش 1.5 لیتر

راهنمای خرید فلاسک چای

بررسی قیمت و مشاهده محصول

  • وزن خالی: ۱۴۰۰ گرم
  • وزن پر: ۲۹۰۰ گرم
  • جنس بدنه: استیل
  • نوع سری: پیچی
  • نوع عایق: شیشه‌ای
  • قابلیت داغ نگه داشتن آب: تا ۱۲ ساعت

این محصول توسط شرکت شیائومی طراحی و تولید شده است. این شرکت در زمینه‌ی تولید محصولاتی برای مقابله با آلودگی آب فعالیت می‌کند. طراحی این فلاسک بسیار زیبا و خاص است و به محض در دست گرفتن محصول می‌توانید از اورجینال بودن آن اطمینان حاصل کنید.

نکات خرید فلاسک با کیفیت

از آن‌جاییکه فلاسک‌ها انواع مختلف دارند، بهتر است در هنگام خرید این وسیله‌ی کاربردی علاوه‌بر سلیقه‌ی خود به ویژگی‌های آن‌ها و نیاز خود هم اهمیت دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • به دنبال سازنده و برند خوش‌نام باشید.
  • به دنبال فلاسکی با درپوش مناسب و محکم باشید.
  • بهتر است محفظه درونی فلاسک‌ها از جنس شیشه باشد. فلاسک‌هایی که  از جنس شیشه‌ای هستند و تمیز کردنشان آسان‌تر است، اما یک ایراد وجود دارد این نوع فلاسک‌ها بسیار شکننده هستند. در نتیجه در اثر یک سهل انگاری ممکن است به هزاران قطعه تبدیل شود.
  • در زمان خرید به حجم فلاسک مورد نظرتان دقت کنید، که آیا تک نفره بودن فلاسک برایتان کافی است یا دوست دارید از فلاسک دوقلو به منظور سرو چای یا قهوه برای چند نفر استفاده کنید.
  • به درپوش سر فلاسک توجه کنید باید به گونه‌ای باشد که به هیچ وجه گرمایی به بیرون نرود.
  • بسته‌بندی فلاسک باید مطابق با استاندارها، اطلاعاتی در مورد سازنده(آدرس، نام، شماره تماس)، گارانتی، شرایط استفاده و مشخصات اصلی محصول باشد.

فلاسک استیل یا شیشه‌ای؟ کدوم بهتره؟

به محض اینکه افراد به دنبال خرید فلاسک هستند این سوال در ذهن آن‌ها به وجود می‌آید که فلاسک استیل بهتر است یا شیشه ای؟ در پاسخ به این سوال باید مزایا و معایب هر دو فلاسک را بررسی کنیم.

فلاسک شیشه‌ای دارای مخزن شیشه‌ای است که از نظر بهداشتی مناسب‌تر و تمیز کردن آن نیز آسان‌تر است. مخزن فلاسک شیشه‌ای بو را جذب نمی‌کند. این نوع فلاسک برای کودکان بهتر است و دارای وزن کمتری نسبت به فلاسک استیل می‌باشد.

به دلیل شیشه‌ای بودن مخزن، درصد شکنندگی آن بالاست که همین مسئله باعث می‌شود در مقابل تغییرات ناگهانی دما یا سهل انگاری آسیب ببیند؛ یعنی اگر فلاسک به هر دلیلی مثل پر کردن آب سرد یا قرارگیری در محیط سرد بلافاصله گرم شود، خواهد شکست.

شیشه‌های فلاسک موجود در بازار از نوع چینی و ژاپنی هستند. مخزن شیشه‌ای مدت زمان بیشتری مایعات را گرم نگه می‌دارد؛ آب گرم را حدود 12 ساعت و آب سرد را تا 24 ساعت خنک نگه می‌دارد.

در فلاسک فلزی از استیل ضد زنگ استفاده می‌کنند که عمر و دوام آن را افزایش می‌دهد و همچنین فلاسک در اثر ضربه نمی‌شکند. اما با وارد کردن ضربه دچار فرو رفتگی در بدنه شده و عایق بودن خود را از دست می‌دهد. استفاده از استیل ظاهر زیبا و درخشان به فلاسک می‌دهد. این نوع فلاسک مقاومت بیشتری در برابر شوک حرارتی دارد.

هنگام خرید فلاسک استیل درب آن را باز کرده و بررسی کنید که بوی خاصی می دهد یا نه؟ مدل‌هایی که از مواد بی کیفیت ساخته می‌شوند بوی ناخوشایندی دارند که هنگام گرم شدن بخار سمی از خود ساطع می‌کنند. برخی دیدگاه‌ها در مورد فلاسک استیل وجود دارد که:

  • رنگ چای در فلاسک استیل تغییر می‌کند و سیاه می‌شود.
  • فلاسک چای استیل عملکرد خوبی دارد و تنها سطح داخل فلاسک کدر می‌شود که با سرکه و آب داغ تمیز می‌شود.
  • مدت زمان گرم نگه داشتن مایعات در استیل کمتر از فلاسک شیشه‌ای است.
  • آب جوش در استیل ضرر دارد.

با توجه به اینکه فلاسک شیشه‌ای مدت زمان بیشتری آب را در خود گرم نگه می‌دارد و از سوی دیگر تمیز بودن آن در مقایسه با فلاسک استیل بهتر است می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد. تنها بدی که این فلاسک دارد شکننده بودن آن است.

مضرات فلاسک استیل

در باور مردم در مورد فلاسک مواردی مثل سرطان‌زا بودن فلاسک استیل وجود دارد در صورتی این باورها شایعه‌ای بیش نیست. اما اگر فلاسک اصل و با کیفیت خریداری نکنید همه شایعات در مورد مضر بودن آن‌ها ممکن است درست از آب درآیند. معایب فلاسک استیل تقلبی و بی کیفیت شامل موارد زیر است.

  • آب جوش باقیمانده در این فلاسک‌ها برای مدت زمان طولانی سمی و برای سلامتی ضرر دارد.
  • بعد از مدتی استفاده از این فلاسک‌ها شاهد کدر شدن و از دست رفتن شفافیت آن‌ها خواهید شد.
  • مدت زمان داغ نگه‌داشتن آب در آنها پایین خواهند بود.
  • رنگ و بوی چای شما در بعضی موارد در این فلاسک‌ها تغییر می‌کند که عطر و طعم چای خوبی نخواهید داشت.

علت سرد شدن چای در فلاسک استیل

ساختمان فلاسک را درست مانند پنجره دو جداره در نظر بگیرید؛ فضای خالی بین دو لایه داخلی و خارجی فلاسک وجود دارد که این فضا خلا بوده و در برخی موارد نیز از گاز مخصوصی شاید در ان استفاده شود. استفاده از همین فضا باعث گرم و سرد نگه‌داشتن مایعات در فلاسک می‌شود. حال اگر فلاسک استیل ضربه شدیدی بخورد خاصیت عایق بودن خود را از دست می‌دهد که به اصطلاح گفته می‌شود گاز آن خارج شده یا خلا بین دو جداره از بین می‌رود که دیگر قابل تعمیر نیست.

دلیل اصلی سرد شدن چای در فلاسک‌های فلزی نیز به همین دلیل است. گاها هم ضربه شاید باعث از بین رفتن خلا نشود، اما به دلیل اینکه حالت فیزیکی که برای نگهداری درست مایعات در آن قرار دارد از بین می‌رود دچار از دست دادن خاصیت فلاسک می‌شود.

علت سرد شدن چای در فلاسک شیشه‌ای

یکی از دلایل معمول خروج شیشه داخلی فلاسک از جای خود است که باعث ایجاد روزنه به بیرون شده و کم‌کم حرارت چای شما از بین می‌رود. در این صورت می‌توانید فلاسک را باز کرده، واشر لاستیکی که شیشه فلاسک را در جایگاه خود محکم می‌کند را سر جای خود قرار داده و فلاسک را به حالت اول ببندید.

گاهی اوقات نیز ترک برداشتن یا هر اتفاق دیگری که باعث شود جداره بیرونی از بین برود خلاء اطراف شیشه فلاسک را از بین می‌برد.

دلیل دیگر آن نیز خراب شدن واشر روی فلاسک شیشه یا اهرمی که به مایعات اجازه خروج می‌دهد باعث از بین رفتن گرمای داخل محفظه شیشه‌ای می‌شود.

سوالات متداول در رابطه با خرید فلاسک چای

بهتر است در خرید فلاسک چای چه نوع عایقی را انتخاب کنیم؟

فلاسک شیشه‌ای از نظر بهداشتی عملکرد بهتری دارد. همچنین، فلاسک شیشه ای نسبت به فلاسک استیل، دما را تا مدت زمان بیشتری نگه می‌دارد و آب جوش دیرتر سرد می‌شود. اما فلاسک شیشه‌ای شکننده و حساس است؛ برای کوهنوردی و داخل ماشین بهتر است از فلاسک استیل استفاده شود. برای تمیز کردن فلاسک استیل توصیه می‌شود از آب و سرکه استفاده شود.

بهترین فلاسک چای برای کوهنوردی چی بخرم ؟

برای انتخاب بهترین فلاسک چای برای کوهنوردی به ملاک انتخاب خودتان رجوع کنید. قیمت و سنگینی و خیلی موارد دیگر در انتخاب نوع فلاسک تاثیر دارد. معمولا برای کوهنوردی بخاطر سنگینی زیاد بهتر است از فلاسک چایی باریک و بلند با بدنه استیل خریداری کنید که هم باعث سنگین شدن کوله پشتی نشود و هم اینکه اگر کوله پشتی از دستتان رها شد آسیبی به فلاسک چای وارد نشود.

مهترین ویژگی یک فلاسک چای خوب چیست؟

فلاسک‌ها از نظر ظرفیت، ابعاد و وزن با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از فلاسک‌ها به شکل استوانه‌ای، سبک و به راحتی می‌توان آن را درون کیف یا کوله پشتی خود قرار داد. یکی از مهمترین ویژگی فلاسک‌های خوب ضخیم بودن عایق آن است و همچنین داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه و شوک‌های گرمایشی و سرمایشی است.

امیدواریم این مطلب برای انتخاب و خرید فلاسک چای به شما کمک کرده باشد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. خواندن راهنمای خرید مخلوط کن و راهنمای خرید قهوه ساز هم به شما توصیه می‌شود. در پایان اگر تجربه‌ای در خرید فلاسک چای دارید و مدل‌هایی که معرفی شده را استفاده کرده‌اید، خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را از بخش نظرات برای ما ارسال کنید. همچنین اگر سوالی در خصوص خرید فلاسک چای دارید از بخش نظرات اعلام کنید تا شما را راهنمایی کنم.

امتیاز نوشته

به این نوشته چه امتیازی میدی؟

میانگین امتیازها: 4.7 / 5. تعداد آرا: 83

این مطالب را هم بخوانید

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام خیلی عالیه جنسش پیشنهاد میکنم یه سری به این سایتم بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا